2013. március 16., szombat

II. A mindennapok - Az élet kegyetlen

Voltunk Ligetben. (Ez lassan már rutinszerű, szerencsére.) A réten egész kutyacsapat verődött össze, több gazda labdát is hozott. Lavina szokás szerint nem vegyült a tudatlan tömegekkel (szerintem egyszerűen lefagy az agya, ha három kutyánál többel kell egyszerre szembesülnie), Chris viszont elemében volt. Futott és rohangált és szaladt és iszkolt... Néha a kutyák elől, néha a labda után. Majdnem mindig ő szerezte meg. Ha mégsem, csak azért nem, mert jószívű, és önként átengedte a másiknak. Mondván, ha már annyira akarod...
A végzetét mégis egy labda okozta. Amit előbb ért utol, mint a tulajdonosa. Akinek elborult az agya. Csak annyit hallottunk, hogy iszonyú hörgés-morgás, fogcsattogás, Chris a földön bukfencezik egyet, mire reagáltunk volna, már vége volt.


Írná le a történteket egy kutyákkal nem ismerős néző, de szerencsére a helyzet ennyire nem volt komoly. Nagyobb a füstje, mint a lángja – a másik kutty lenyomta Christ, közben rákent több tonna nyálat, de nem sebezte meg. Kriszókám ettől függetlenül összeomlott. Először nem mert a közelünkbe jönni (hálistennek azért nem rohant világgá sem), aztán amikor odahívtam, leült és valami egész fura vinnyogó-nyüszítő hangon sírt, panaszkodott arról, hogy hogyan bántak vele. (Nem akkor sírt, amikor a cselekmény zajlott – utána nekem!) Nagyon fura volt, még sose hallottam ilyen hangokat kiadni. Gonosz módon nem kezdtem el tutujgatni, csak megsimogattam egy kicsit az oldalát és visszaküldtem játszani.
Két perc múlva már újra rohant a labdák után. De aznap már egyszer se vette őket a szájába, hiába érte utol ő először...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése